piramida, czy przy mocy nie zaplątało się czasem dodatkowe 0? :shock: on szybciej przyspiesza do 300 niż ja do 100 :shock:
O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Tyle tylko że w 77 kW to skrzynkę masz 6 biegową, a w 63 już tylko 5-tkę, a uwierz mi 77 kW lepiej lata na 6 - biegowej (na bazie Polo TSI gdzie masz 6-tkę a Fabia TSI gdzie masz 5-tkę).
Co to oznaczenie silnika to proszę :
słabsza : CJZB
mocniejsza : CJZA
16 zaworowa głowica 4 cylindry pasek
Stare silniki 1.2 TSI miały odpowiednio oznaczenie CBZA i CBZB ;
8 zaworowa głowica 4 cylindry łańcuch
Bazując na informacjach o starym 1.2 TSI z 85 KM zrobisz max 130 KM jak również z 1.2 TSI 105 KM zrobisz również max 130 KM - ta sama turbinka, więcej nie dmuchniesz na niej. Ale skrzyni nie wymienisz przecież :P pewnie to jakieś 2 tyś zł dodatkowo ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusecTyle tylko że w 77 kW to skrzynkę masz 6 biegową, a w 63 już tylko 5-tkę, a uwierz mi 77 kW lepiej lata na 6 - biegowej (na bazie Polo TSI gdzie masz 6-tkę a Fabia TSI gdzie masz 5-tkę).
Bez systemu START STOP z 5 biegową.
Również 6 Automat będzie z systemem START-STOP
66kW bez systemu Start-Stop z 5 biegową SBDiagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Hej,
Jeździłem dzisiaj nową oktawką 1,4 - nie powiem żwawy szkodnik.
Sam się zastanawiam nad zakupem owej ale z silnikiem 1,2 więc spytałem Pana o ten silnik.
Różnicy w samej jeździe nie widać (tak mówił sprzedawca) jedyny plus tej mocniejszej jest 6 skrzynia, tylko ja wiem czy warto dopłacać za to 4 350zł (ambition), za tę kwotę można mieć tak jak u mnie w konfiguracji grzanie tyłka, przedniej szyby, tempomat, klimatronik, radio bolero i Maxi-dot w colorze z animacjami :P
I tak się zastanawiam czy warto
Może ktoś jeździł słabszą wersją i coś ciekawego napisze.
Pozdrawiam
Seba
Komentarz
-
-
Grzania przedniej szyby nie bedziesz juz mial ani w 1.2 ani 1.4
czy ja wiem z tym wegasto to dobry pomysł, mam garaż ogrzewany, problem jest jak z pracy wychodzę, ewentualnie jak się za zakupy z żona wybierzemy to webasto nie spełni swojej roli.
Ale myślę że to już odbiega od tematu :P
Komentarz
-
-
Spytaj dilera czy szyba jest jeszcze dostepna.
Odsylam do naszej kobyly http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60816
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebwieczGrzania przedniej szyby nie bedziesz juz mial ani w 1.2 ani 1.4
czy ja wiem z tym wegasto to dobry pomysł, mam garaż ogrzewany, problem jest jak z pracy wychodzę, ewentualnie jak się za zakupy z żona wybierzemy to webasto nie spełni swojej roli.
Ale myślę że to już odbiega od tematu :P
Jeśli chodzi o silnik to jak będę brał O III na pewno zdecyduję się na 1,2 TSI 85KM , w mojej opinii różnica pomiędzy 85 a 105 konie nie będzie aż tak zauważalna a dopłacać ponad 4000 zł tylko po to żeby mieć 6 bieg mi się nie kalkuluję. Wolę za te pieniądze wybrać wyższą wersję lub jakieś wyposażenie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusec
Co to oznaczenie silnika to proszę :
słabsza : CJZB
mocniejsza : CJZA
16 zaworowa głowica 4 cylindry pasek
Stare silniki 1.2 TSI miały odpowiednio oznaczenie CBZA i CBZB ;
8 zaworowa głowica 4 cylindry łańcuch
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftDo jazdy po miescie bedzie optymalnie. Do jazdy w trasie to sam jestem ciekaw ile bedzie roznicy w obrotach przy 130 w obu wersjach
Dziękuję
Komentarz
-
-
Mam cenę prawie równo 50k i większość w kredycie, na razie nie mogę (przez zdolność) wyjść poza tą kwotę - a wersja z silnikiem 105 KM i 6 biegową skrzynią - przy okazji jest w metaliku i kosztuje 6k więcej (a to już blisko wersji z pakietem Amazing) a to znowu blisko wersji Ambition. Więc zdecydowałem wziąć najtańszą - bo to nadal nowa Skoda Octavia
Komentarz
-
-
Artur79m, , wiem, że to może nie rada, ale na Twoim miejscu zrobiłbym tak jak pisze greg505,
i tak wydajesz kase, a potem możesz żałować (a to nie używka, tylko nówka)... lepiej poczekaj i zbieraj.
edit: sam brałem pod uwagę 1.2 105KM (całkiem fajnie jeździ), ale po głębokim namyśle zdecydowałem, że wezmę 1.4 z dodatkami (niestety zakup trzeba odłożyć)
Komentarz
-
-
Artur79m, teoretycznie w du... te 105 KM bo fakt nadrobisz chipem i chwilę na 85KM pojeżdzisz, ale skrzyni 6 biegowej nic nie zastąpi. Ja jeździłem tym 105 ze skrzynią 6 biegową i ona czyni ten silnik nie dość że dynamicznym, to oszczędnym i cichym jak ci obroty spadają do normalnego poziomu. W 5 biegowej skrzynce tego nie osiągniesz. Pomyśl. Ja bym wolał białe auto 105KM i skrzynia 6 niż metalik orżnięty z mocy i skrzyni.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Witam.
Artur79m, przeczytaj, co napisałem tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...238139#1238139
Również się wahałem ze względu na ograniczony budżet. Miał być RAPID ale to by była pomyłka. Zdecydowałem się na O3 białą z rocznika 2013, była na parkingu u dilera, akurat z pakietem amazing (warto, fajny DOT, skóra, przeciwmgielne i audio z tyłu), lustra pomalowali w serwisie za 300 i jest na nie gwarancja, czarne klamy praktyczniejsze, bo się nie rysują. Też myślę o chipie, a właściwie boxie po gwarancji na próbę. Teraz przy 130 bardziej słyszę drogę niż mruczący silnik. Jest dobrze, mnie wystarczy i nie dopłacałbym tych kilku patoli za szóstkę i inny program, bo są to bliźniacze silniki.
Ale to tylko moje zdanie.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
=Walter=, Tak fajnie, tylko jakie masz obroty przy 130, a właściwie przy 140 ?? bo to jest prędkość dozwolona autostradowa.
6 bieg ścina obroty i uspokaja jazdę. Do tego spada Ci spalanie. Skrzynia 5 biegowa tylko do jazdy po mieście, gdzie max to 100 km/h. Jak wyjedziesz na trasę, zaczynasz czuć, że brakuje biegu. I producenci dobrze o tym wiedzą. Stąd 6 biegowe skrzynie to standard w normalnych samochodach i silnikach. Ten silnik 85KM i skrzynie dali właśnie po to by zamiast Rapida kupić Octavie i dla dziadków emerytów, a nie dlatego, że jest to dobre zestawienie. Jak kogoś nie stać na 105KM i 6 biegów to trudno, ale jak kogoś stać, a tylko sztucznie szuka oszczędności i tłumaczy sobie potem, że jest super och ach, to sam siebie oszukuje. Robienie później programu jest półśrodkiem, ale jak ktoś nie ma innej drogi to jego wola.
Ja rozumiem, że jak ktoś kupuje 1.2 TSi to jeździ mało, czyli prawie 15 tys rocznie. Z racji potencjalnej awaryjności do rozważenia przedłużona gwarancja za 1200 zł. Prawie te 60 tys zrobimy w tym czasie, a przynajmniej bezstresowo.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
Komentarz